25.02.2011

ZIARUL FINANCIAR publică un Anuar despre cum îşi imaginează oamenii de afaceri, managerii şi autorităţile economia anului 2015

ZIARUL FINANCIAR publică un Anuar despre cum îşi imaginează oamenii de afaceri, managerii şi autorităţile economia anului 2015 ZIARUL FINANCIAR publică un Anuar despre cum îşi imaginează oamenii de afaceri, managerii şi autorităţile economia anului 2015

ZIARUL FINANCIAR, liderul presei de business din România, face exerciţiul de a privi în viitor pentru a vedea cum îşi imaginează oamenii de afaceri şi managerii economia românească a anului 2015. Anuarul România 2015, care apare pe 28 februarie 2011, anticipează tendinţele din business, domeniile de viitor, cele mai mari riscuri pentru următorii ani şi evoluţia principalelor industrii.

Care va fi preţul unui apartament peste cinci ani? Câţi elevi şi studenţi vor învăţa în şcoli şi universităţi private? Cât va fi dobânda la credite? Care va fi numărul investitorilor pe bursă, al maşinilor vândute, al utilizatorilor de Internet, al centrelor comerciale din ţară? Jurnaliştii ZF au răspuns la aceste întrebări cu ajutorul managerilor, antreprenorilor şi analiştilor.

România 2015 include previziuni pentru macroeconomie şi pentru majoritatea sectoarelor economice: bănci, asigurări, bursă, energie electrică, petrol & gaze, farmaceutice, industria alimentară, bunuri de larg consum, retail, construcţii & imobiliare, auto, turism, telecom, industrie, resurse umane şi avocatură.

Anuarul este continuarea unui proiect editorial din 2004, intitulat România 2010 - un demers asemănător de a anticipa direcţiile de dezvoltare din economie. Prin urmare, pe lângă faptul că vor afla ce va fi în 2015, cititorii noului anuar pot compara ce s-a previzionat în 2004 pentru 2010 şi ce s-a întâmplat cu adevărat.

Printre principalele aşteptări pe care le au executivii şi proprietarii de business-uri intervievaţi de ZIARUL FINANCIAR pentru România 2015 se numără:

  • Un român va cheltui în medie pe an 2.150 de euro pe alimente, băuturi, haine, încălţăminte, cărţi, produse farmaceutice şi produse de îngrijire.
  • Jucătorii de pe segmentul hipermarketurilor vor acoperi toate judeţele din ţară.
  • Pe termen mediu, preţurile apartamentelor îşi vor relua creşterea, dar la un nivel comparabil cu inflaţia, astfel că în 2015 ar putea reveni la 1.200-1.300 euro/mp.
  • Vânzările de autoturisme noi vor accelera spre nivelul din 2007, de peste 370.000 de unităţi.
  • Numărul de utilizatori de Internet se va dubla. Piaţa de comerţ online IT va creşte cu o rată anuală medie de aproape 100%.
  • Unu din zece copii va învăţa la o şcoală privată în 2015.
  • Numărul de kilometri de autostradă se va dubla, până la circa 600 de kilometri, urmând a fi finalizate tronsoanele scoase la licitatie în ultima perioadă, pe ruta Nădlac-Sibiu.
  • Piaţa bancară va reveni la ritmuri de creştere de două cifre, ceea ce înseamnă că activele bancare pot ajunge la 130 de miliarde de euro.
  • Numărul investitorilor activi pe bursă este aşteptat să urce la 300.000 faţă de 90.000 de conturi în prezent.
  • Piaţa serviciilor medicale private va atinge un miliard de euro în 2015, comparativ cu nivelul de 420 mil. euro de anul trecut, ritmul mediu de creştere fiind de 15-17%.
  • Numărul de angajaţi în regim temporar se va dubla, ajungând la 100.000 de persoane cu contracte pe perioadă determinată.

Anuarul România 2015 este disponibil pe 28 februarie la chioşcuri împreună cu ZIARUL FINANCIAR şi va fi distribuit gratuit abonaţilor ZF.