27.10.2010

ZIARUL FINANCIAR prezintă „Cei mai importanţi 1.000 oameni din business” în 2010

ZIARUL FINANCIAR prezintă „Cei mai importanţi 1.000 oameni din business” în 2010 ZIARUL FINANCIAR prezintă „Cei mai importanţi 1.000 oameni din business” în 2010

ZIARUL FINANCIAR lansează anuarul Who's Who in Business Romania 2010 - Cei mai importanţi 1.000 oameni din business, o selecţie a managerilor care au condus cele mai mari afaceri din România în cel de-al doilea an de criză şi care vor influenţa ieşirea în business-ul mondial a companiilor autohtone.

Cei 1.000 de oameni din business incluşi în a treia ediţie a anuarului sunt executivi de top şi proprietari de companii, dar şi experţi şi consultanţi. Provin din 22 de sectoare economice, de la servicii financiare, energie, auto şi construcţii & real estate, la bunuri de la larg consum, farma & sănătate şi turism. Ocupă funcţii de top manageri ai primelor trei companii din fiecare industrie, dar sunt şi oameni valoroşi din middle-management care contribuie prin strategiile lor la succesul afacerii. Cu toţii sunt recunoscuţi în domeniul de activitate în care activează pentru excelenţă în business, eficienţă şi leadership.

"Consiliul Investitorilor Străini din România a înscris printre măsurile de relansare a economiei propuse în această toamnă ideea ca guvernul să lucreze cu un corp consultativ de 1.000 de oameni de business. A treia ediţie a Anuarului Who's Who in Business Romania editat de ZIARUL FINANCIAR îi este de acum la îndemână. Aici sunt cei 1.000 de oameni de business, cei mai importanţi în domeniul lor de activitate, care pot prin experienţa, educaţia şi expertiza lor să sfătuiască guvernul", spune Sorin Pâslaru, redactor-şef al ZIARULUI FINANCIAR.

Grupate pe sectoare economice, profilurile din Who's Who in Business Romania 2010 evidenţiază cine sunt, ce facultăţi au absolvit şi care a fost drumul profesional al celor selectaţi.

Dintre cei 1.000 de manageri din anuar, 140 sunt nou-intraţi. Documentarea jurnaliştilor de la ZIARUL FINANCIAR arată domeniile unde au avut loc cele mai multe schimbări de management, precum şi caracteristicile fiecărei industrii din punctul de vedere al educaţiei şi experienţei executivilor. Astfel:

  • Criza a determinat multe modificări la nivelul managementului companiilor din sectorul financiar, acţionarii aducând conducători cu experienţă în restructurarea afacerilor. Dintre cei 140 de nou-intraţi în anuarul ZF, 25% sunt din domeniul băncilor, al asigurărilor şi pensiilor, al leasingului sau al pieţei de capital
  • Din 65 de manageri din cadrul celor mai mari companii energetice din România, numai şase sunt femei. Cu toate acestea, prezenţele feminine sunt de impact, cea mai mare companie din România fiind condusă de o doamnă: Mariana Gheorghe, CEO Petrom
  • Cei mai importanţi proprietari şi manageri din turism, a căror vârstă medie este de 44 de ani, au finalizat studii economice în ţară şi deţin masterate sau MBA-uri în turism
  • Cei care conduc businessuri în media şi publicitate au o vârstă medie de 41 de ani, studii superioare şi MBA-uri în ţară sau în străinătate
  • Schimbări importante la vârf au avut loc la peste jumătate dintre retailerii străini activi în România. Expaţii au rămas însă majoritari în structurile de top management ale marilor lanţuri de comerţ

"Clasa de oameni de business a României este tânără. Sunt oameni de 30- 40 de ani care au ajuns pe poziţii înalte în companii de top, care au intrat în circuitul internaţional al multinaţionalelor. Normal, investitorii străini au luat crema celor mai buni absolvenţi şi specialişti. Aceasta era valabil şi la lansarea Who's Who in Business Romania 2008, acum doi ani. Însă miza de acum încolo devine ieşirea în businessul mondial al companiilor autohtone. Iar aici va fi crucială capacitatea de expertiză acumulată a managerilor români în anii pe care i-au petrecut la vârful multinaţionalelor", spune Sorin Pâslaru, redactor-şef al ZIARULUI FINANCIAR.

Who's Who in Business Romania 2010 - Cei mai importanţi 1.000 oameni din business va fi distribuit gratuit abonaţilor ZF pe 28 octombrie 2010 şi va fi disponibil la punctele de difuzare a presei la preţul de 30 lei.