05.05.2011

Piaţa de media şi publicitate în anuarul Media & Advertising 2011 al Mediafax: De la noua putere a consumatorilor prin social media la tranzacţiile anului în presă

Piaţa de media şi publicitate în anuarul Media & Advertising 2011 al Mediafax: De la noua putere a consumatorilor prin social media la tranzacţiile anului în presă Piaţa de media şi publicitate în anuarul Media & Advertising 2011 al Mediafax: De la noua putere a consumatorilor prin social media la tranzacţiile anului în presă

Mediafax lansează a 11-a ediţie a anuarului Media & Advertising, cea mai apreciată publicaţie specializată pe industria de media şi publicitate din România. Prin analize şi interviuri privind tendinţele de pe aceste pieţe şi prin selecţia evenimentelor relevante, Media & Advertising face radiografia sectorului în ultimul an şi indică posibilele evoluţii din 2011.

Ultimul an a însemnat redescoperirea puterii consumatorului, atât în advertising, cât şi în PR, ca urmare a boom-ului reţelelor de socializare. Consumatorii au devenit jucători activi în comunicarea comercială şi chiar noii trend-setteri ai industriei de comunicare, spun directorii de agenţii de publicitate şi PR citaţi în Media & Advertising 2011. De aceea, mai multe campanii creative, bazate pe interacţiune şi conversaţie cu utilizatorii, au pornit în online în ultimele luni, iar anul acesta social media va fi obligatorie pentru brandurile care vor un dialog cu consumatorii.

Digitalul este noul cuvânt cheie din PR, branding şi media planning, mai arată Media & Advertising. PR-ul online a devenit indispensabil oricărei agenţii de comunicare. Deşi valoarea totală a pieţei de branding va stagna sau va scădea uşor în 2011, ponderea serviciilor digitale va creşte. Iar online-ul ar putea deveni al doilea mediu, după TV, ca nivel al investiţiilor în publicitate.

Creşterea pieţelor de marketing direct şi marketing mobil, mutarea accentului în cercetarea de piaţă pe studiile cu implicaţii strategice, căutarea de inovaţii în indoor şi scurtarea campaniilor outdoor sunt alte tendinţe analizate în anuar.

În ceea ce priveşte mass-media, Media & Advertising face topul celor mai importante 10 evenimente în TV şi în presa scrisă. De la la succesul anului în televiziune din punctul de vedere al audienţelor la angajatorul anului din audiovizualul românesc şi de la cele mai mari tranzacţii din presa scrisă la mişcările spectaculoare din domeniu (exit-ul anului, transferul anului, demisia anului etc.) - toate acestea se regăsesc în publicaţia editată de Mediafax.

"Media & Advertising a ajuns la cea de-a 11-a ediţie respectând o tradiţie şi încercând să fie în continuare un instrument de business util pentru toţi specialiştii din industria comunicării", spune Gabriela Diţă, redactor-şef al publicaţiei.

Anuarul este structurat pe două secţiuni principale - Marcom şi Media, fiecare dintre ele conţinând analize dedicate segmentelor de piaţă, cronologii cu evenimentele majore din media şi publicitate în perioada ianuarie-decembrie 2010 şi tabele cu principalele companii din diverse subdomenii (advertising/full service, PR, branding, marketing direct, outdoor, indoor, BTL, producţie publicitară, agenţii de presă, radio, TV, presă scrisă, tipografii şi edituri).

Media & Advertising 2011 va fi distribuit gratuit către principalii advertiseri, agenţii de publicitate, firme de producţie publicitară, companii de PR şi mass-media.